Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Rabu, 2 Januari 2013

Hi tea Bersama Melur Jelita

Salam semua,

Pada 22hb Disember, 2012 baru-baru ni saya join hi tea bersama penulis novel terkenal di Intekma Resort, Shah Alam. Tau tak siapa penulis novel terkenal tu? Semestinya MELUR JELITA (MJ) penulis novel Awak Suka Saya Tak (ASST) dan I Love You Stupid (ILUS). Dua-dua novel MJ tebal tau. Mau berchenta la nak habiskan baca novel-novel tu. hehehehehe. Saya dalam proses mengulang baca novel-novel tu. Seronok sangat dapat berjumpa dengan MJ dan rakan-rakan dalam group ASST. Walaupun tak kenal tapi kami mesra macam dah jumpa berpuluh-puluh tahun. Istimewanya sebuah ukhuwah kerana Allah. Paling seronok bila dapat berjumpa dengan MJ. Banyak kali saya dipeluk dah dicium pipi oleh MJ. Terasa macam disayangi sangat-sangat. Apatah lagi MJ merupakan senior saya di APIUM, KL. Bertambah teruja dia sewaktu berjumpa saya. Saya pulak lagi la teruja. Jumpa live tu. Macam-macam aktiviti yang dibuat sepanjang 3 jam berada di sana. Saya sampai sana agak lambat satu jam. Pagi tu saya masuk ofis kejap setlekan keje dan terperangkap dalam jem. Kelam kabut balik rumah dan bersiap ke Intekma. Dalam perjalanan ke sana hujan lebat selebat-lebatnya siap dengan kilat dan guruh. Eeeee takut la saya. Dah la drive sorang-sorang. Cekalkan hati je sebab nak jumpa MJ dan kawan-kawan baru. Sampai je kat sana terus parking kereta dan berlari-lari anak ke tempat yang dituju. Majlis dah mula masa saya sampai. Nasib baik tak terjatuh tergolek masa panjat tangga. Al-maklumlah saya berpakaian seperti seorang puteri raja dengan salinan long dress lip lap lip lap warna kegemaran saya UNGU dan tudung warna senada. kebetulan yang tidak dirancang bila saya dan MJ pakai warna yang sama. Kami sama-sama pakai warna PURPLE dan berjubah. hehehehehehe. Manisnya kenangan hari itu semanis blog Senyuman Manis saya ni. Perasan je kan. Dalam majlis tu tanpa diduga saya boleh bangun dan berlari pantas semata-mata nak jawab soalan kuiz. Soalan yang ditanya adalah "buah apakah yang dibaling oleh Firman kepada Iris?". Sewaktu saya bangun dan berlari sejujurnya saya cakap memang saya tak sedar sebab rase fikiran melayang ke dunia lain. Tetiba saya dah berada di depan kak Hayati Ahmad dan pegang mikrofon. Saya boleh pulak senyum-senyum malu kucing depan mikrofon. Nasib baik jawapan saya betul dan dapat la hadiah kenangan daripada ASST iaitu sebuah beg bercop gambar ASST, sebiji mug ASST, bekas pensel ASST, pelekat kereta ILUS. Seronok bukan kepalang lagi saya ni mengalahkan budak-budak dapat gula-gula lagi. Memang lawak bila dingat-ingat kembali apa yang belaku. Macam mana la saya boleh berlari nak jawab soalan kuiz tu. Spontan sangat-sangat. Impian saya nak kelihatan sebagai seorang puteri tercapai. Biar la orang nak kata saya ni perasan dan syok sendiri pun janji saya bahagia dengan pakaian saya. Ayat cover diri tu. hahahahaha. Apa-apa pun saya bersyukur sangat-sangat sebab dipermudahkan urusan saya hari tersebut dan bergembira dengan semua warga group ASST. Saya ni datang paling lambat tapi balik paling awal. hehehehehe. Tu yang kena peluk je dengan MJ. Seronok sangat hari tu..:)

p/s : moga-moga sahabat saya dapat hantar saya kat lcct nanti dan jemput saya kembali di klia empat hari kemudiannya..

Tiada ulasan: