Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Ahad, 22 April 2012

Jogging

Salam semua,

Alhamdulillah saya mulakan kalam dengan ucapan keramat kerana akhirnya dapat juga saya jogging di Tasik Titiwangsa dengan adik sebilik, Irma. Walaupun, pada hakikatnya kami hanya berjalan mengelilingi tasik tersebut ta[i bada saya berpeluh juga. Mata saya meliar tengok ragam orang-orang taichi, senam robik dan macam-macam lagi. Terfikir juga bagus kiranya saya dapat bawa mak, ayah dan adik bongsu saya beriadah di sini. Seronok pagi-pagi dapat jogging di tasik. Memandangkan berat badan dan naik saya harus mengumpul stamina dan berusaha supaya body maintain tak berisi dan tak kurus. hehehehe. Terasa segar bila peluh keluar dan fikiran pun tenang serta hati bertambah ceria hari ini. Syukur padaMu ya Allah. Emmmm saya perlu berlatih jalan jauh ni. Bagus juga kalau dapat ke tasik ni lagi pada waktu petang tapiiiiii harus jem teruk waktu balik kerja ni. Tak sanggup ku nak meredah jem. Jogging kat Tasik Taman Bahagia depan Amcorp Mall je la. Good idea for this time. But not the next time. Poyo pulak saya. Harap-harap lepas ni dapat jogging kat Tasik Shah Alam di Seksyen 7 pulak. Dulu masa menyewa kat kat Shah Alam selalu jugak saya berjogging di sana. Relaks je dan takde "wayang percuma" kat situ. Seronok nak berjogging kerana peluh mencurah-curah bak ujan lebat. Tidur malam pun lena hingga ke Subuh tanpa bermimpi. Bagus kalau kita selalu beriadah. Tak perlulah setiap sehingga membebankan diri. Cukuplah sekadar badan kita bergerak bukannya duduk 24jam. Tu pun beriadah jugak walaupun hanya naik turun tangga. Selamat beriadah semua..:)

p/s : Badan cergas otak sihat..hehehehe

2 ulasan:

sufi berkata...

Bestnyer boleh joging...lama dah tak buat. teringat kata2 orang arab "al-aklu salim fi jismi salim"...moga sihat sokmo. hehehe

Senyuman Manis berkata...

hehehe..syukran..hari ni baru larat sikit nak keluar..skang ni pon ade kat opis siapkan hujah. lame dah tak jogging ni..puas hati hari ni..;)