Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Selasa, 9 Oktober 2012

Dugaan Datang dan Pergi

Salam semua,

Minggu ni cukup mencemaskan dan mendebarkan jantung saya dan warga ofis. Mana taknya kan tetiba isteri bos pengsan semasa pemeriksaan jantung di IJN. Cemas dan sedih sangat-sangat bos saya. Nasib la minggu ni kes hanya hari Khamis. Tu pun saya yang akan pergi Mahkamah. Takde masalah sebab saya memang dah bersiap sedia dengan fail-fail tersebut. Malam semalam pula, saya dikejutkan dengan berita anak driver n despatch bos masuk wad sebab demam panas. Aduhhh..jantung saya ni cemas pulak. Betul-betul dugaan buat kami semua. Walaupun tiada pertalian darah tapi kerana atas sikap prihatin terase seperti cubit peha kanan peha kiri pun terasa. Lagi haru bila saya dapat tahu yang mak ayah saya demam. Ayah saya cirit birit lagi. Ya Allah..berikanlah ketabahan dan ketenangan hati ini di atas segala ujianMu ini. Saya memang mudah gelabah bila dengar berita pasal sakit. Selagi tak tengok depan mata memang tak senang duduk. Saya dah pergi ziarah isteri bos di IJN tengahari semalam. Balik kerja petang ni nak ziarah anak driver bos pulak. Esok baru saya ziarah isterio bos lagi. Kebetulan pulak mak saya akan datang KL Jumaat ni. Tak sabar nak jumpa mak. Ayah jumpa masa balik raya haji nanti. Malam ni saya akan telefon ayah lagi tanya perkembangan semasa. Macam ni la perasaan anak di perantauan bila mak ayah sakit di kampung. Tak tergambar kerisauannya. Alhamdulillah semua pesakit dalam keadaan stabil. Syukur padaMu ya Allah. Semoga mereka cepat sembuh termasuklah mak ayah saya. 


p/s : sekarang saya sangat2 peka dengan kesihatan saya..:)

Tiada ulasan: