Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Jumaat, 19 Oktober 2012

Cinta Hati Saya

Salam Jumaat yang penuh barakah semua,

Sejak CINTA HATI saya sampai di tangan ni, saya seolah-olah berada terawang-awang. Sebelum ni saya telah mengalami keadaan yang amat mendukacitakan di mana saya berada dalam zon sendu di hati. Macam-macam kesedihan bertamu di jiwa sehinggakan saya rasa seperti patung tak bernyawayang tidak berperasaan. Pada saat itu saya hanya mahu menitiskan air mata sahaja. Berat sangat takungan air mata di hati selama ni. Saya amat payah untuk mengalirkan air mata tapi kali ni saya terpaksa buang ego saya demi kesihatan jiwa dan rohani saya. Keadaan menjadi semakin parah apabila saya melihat satu gambar di FB dan terlihat juga nama yang ditag. Terkedu sekejap emosi saya dan terus menjadi lemah. Atas sebuah persahabatan yang saya sayangi tu membuatkan hati saya terluka. Punya la hiba sehingga membawa hati yang duka nestapa ni berlarian di Putrajaya. Saya suka lihat cahaya lampu di waktu malam. Di situlah tempat yang sesuai untuk saya menenangkan diri. Lokasi yang dipilih adalah di tepi tasik bersebelahan masjid. Sebelum keluar ofis, saya dah solat Isyak siap-siap kerana saya tahu pasti malam tu menjadi hari yang paling memenatkan fizikal, mentak dan emosi saya. Tak pernah-pernah buat macam tu. Memang drastik keputusan yang saya ambil. Kedukaan masih menemani saya sepanjang hari tersebut. Air mata bercucuran macam empangan pecah mengalir laju di pipi saya. Waktu itu saya hanya fikir nak menangis sahaja. Saya BENCI sangat sesiapa yang membuatkan saya mengalirkan air mata. Tapi saya tak memBENCI dia. Kenapa ye????? Selama ni orang nampak saya kuat di luar tetapi dalam hati tak siapa yang tahu. Senyuman manis dan gelak ketawa saya mengaburi mata orang ramai. Tapi saya memang suka gelak tau. Emmmmm betul orang kata air mata dapat memberi kekuatan luar biasa pada kita selepas menangis. Mengalir air mata tak bermakna seseorang itu lemah. Sebaliknya terapi untuk mengumpul kekuatan. Terima kasih ya Allah kerana masih memberi peluang kepada ku untuk mengalirkan air mata. Saya hanya seorang perempuan yang tak dapat lari dari bertemankan  air mata apabila bersedih. Cuma keadaan ni sangat-sangat jarang berlaku. Ajaib bukan. Pada saya bila bersedih jangan bazirkan air mata tapi apabila saya terluka pasti air mata menjadi pengubat duka lara. Betul ke prinsip saya ni?..hehehehehehe. Sekurang-kurangnya saya masih disayangiNya dan tersentak dari lena keegoaan yang panjang. Alhamdulillah. Oh ye lupa pulak kisah cinta hati saya. Baru beberapa hari saya dapat cinta hati saya ni. Bukanlah seorang manusia tapi hanyalah sebuah novel yang penuh dengan nilai kemanusiaan dan kasih sayang. I Love You, Stupid cinta hati saya sekarang ni. Tiba disaat yang sesuai dan tepat pada waktunya. Pasti peneman setia saya lagi. Tebal tau novel Melur Jelita kali ni. Jenuh saya nak habiskan khatam CINTA HATI saya. Jadi saya sentiasa mengusung cinta hati saya ni ke mana sahaja saya pergi. Tak dapat tahan bila perangai giler-giler saya mula ditonjolkan bila novel di tangan. Tak kira di mana pasti saya akan gelak dan senyum sorang-sorang diri. Dah macam mereng je jadinya. Tapi saya peduli apa kan. Saya adalah saya si Senyuman Manis yang teramat comey bila menguntumkan senyuman ikhlas tapi amat berbahaya apabila senyum direntap kasar. Jangan main-main dengan saya. hahahahahaha.   

ini la 'cinta hati' saya

Watak Firman a.k Abg Pedas dan Iris amat menyentuh hati dan naluri kasih sayang saya. Novel ni memnag banyak unsur keagamaan dan kemanusia serta kasih sayang yang tidak berbelah bagi. Try baca. Ala-ala macam Awak Suka Saya Tak jugak. Tapi ILUS lagi touching la. Ishhhhh nape la dua2 novel ni menyentuh perkara-perkara pasal dia..........Adakah sekadar kebetulan atau takdir untuk saya walaupun payah nak diterima??..Saya tak mahu jawab. Tapi saya akan baca ILUS tanpa bayangan sesiapa walaupun payah. Oh CINTA HATIku. Selamat membaca semua..:)   

p/s : Membawa diri berjumpa dengan Kak Long di luar Lembah Klang petang ni..Selamat berpuasa sunat Zulhijjah semua. Saya nak rebut keberkatan awal Zulhijjah (1-9)..peace no war

Tiada ulasan: