Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Selasa, 26 Mac 2013

Adik Sepupu Kawen

Salam semua,

Bertemu lagi kita di arena corat coret Senyuman Manis. Saya dah mula gian nak menulis dan bercerita perkembangan terkini serta peristiwa menarik yang berlaku dalam hidup saya. Baru-baru ni adik sepupu yang paling rapat dengan saya melangsungkan majlis perkahwinan di kampung halaman kami. Majlis akad nikah saya tak dapat hadir kerana tuntutan kerja tapi untuk kenduri kawen di rumah pengantin perempuan saya hadir. Hari tu saya dipilih untuk menyandang jawatan camera girl bidan terjun. Adik pengantin lelaki tak dapat balik masa tu. Memang happening la majlis tu dengan mainan warna tema yang cantik. Gabungan pink dan purple sungguh menjadi dan rombongan kami memakai tema pink maroon. Belah keluarga pengantin perempuan memakai tema purple. Kembang kuncup hidung saya bila warna kegemaran dan kesayangan saya dipilih menjadi warna tema pelamin dan hantaran.

hantaran pihak pengantin perempuan

Makanan sewaktu kenduri juga sedap iaitu nasi putih berlaukan gulai daging, nangka masak lemak, acar timun nanas, sambal belacan tak boleh lupa, dan paling penting ada tapai pulut makanan kegemaran saya bila raya. Tapai pulut tu tak manis sangat dan lembut memang saya menikmati habis la makanan-makanan tersebut. Cuma bubur kacang je saya tak sempat nak makan sebab kejar masa nak ambil gambar. Air pulak warna ungu. Air anggur kalau tak silap saya.Wahhhh..betul-betul ikut tema la sampai air pun warna ungu. hahahahahaha. Keseluruhannya memang saya berpuas hati la. Gudie bag pun besar dan cantik. Saya seronok sepanjang berada di majlis kenduri belah penganti perempuan. Sangat berpuas hati. Hujung minggu ni pula majlis di belah kami pula pihak pengantin lelaki. Yang tu saya akan update minggu depan ye. Inshaallah.
hantaran pihak pengantin lelaki


p/s : apa khabar kamu di sana ye?

2 ulasan:

sufi berkata...

Khabar baik di sini. Hehe...tentu dia sihat sebab bersemangat nak belajar.

Senyuman Manis berkata...

hehehe..mudah2an kan..minggu ni saya bz ngan kenduri kawen je..org lain kawen sy ter"over" bz..