Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Rabu, 27 Mac 2013

Serahan Saman Kediri

Salam semua,

Hari ini saya kerja luar. Bos arahkan saya pergi Seremban untuk serahan Saman kepada Defendan secara kediri (by hand) bagi kes fasakh. Tarikh sebutan kes ni lambat lagi iaitu 16hb April, 2013 di Mahkamah Rendah Syariah di Shah Alam. Saya pergi dengan abang klien saya je sebab klien tak dapat ikut sama kerana ada hal lain. Tapi saya tak la rasa ralat sangat sebab saya yang memandu kali ni. Masa saya banyak fokus pada jalan raya je. Segan tu menebal dalam diri sebab berdua dengan orang luar tapi kerana tuntutan kerja saya minta dipermudahkan segalanya. Terpaksa la jugak teruskan misi serahan Saman tu. Sepanjang perjalanan saya dari rumah sewa hujan lebat je. Singgah di Putrajaya untuk ambil abang klien saya pun masih hujan tapi hanya tompokan tempat tertentu je. Kemudiannya, saya teruskan perjalanan ke Seremban. Di hiway PLUS tetiba laluan jadi makin perlahan. Jem pulak tanpa diketahui apa puncanya. Saya agak ada kemalangan ataupun disebabkan kerja-kerja baiki jalan. Hari ni saya tau satu lagi laluan cepat nak ke Seremban melalui Hiway Mex(eh betul ke saya eja ni). Dari KL memang saya guna laluan ni pun cuma nak ke Seremban saya tak tahu nak lalu mana untuk jalan pintas. Rupa-rupanya laluan ni lagi cepat la. Tak payah nak patah semula ke Kajang untuk lalu Hiway PLUS. Masa yang saya ambil untuk sampai ke Seremban pun cepat je tapi tak ingat berapa jam. Masuk tol Seremban macam biasa la jem jap sebelum masuk pusat bandar. Selepas berpusing-pusing di Jalan Yam Tuan, akhirnya jumpa juga tempat yang dituju. Dengan hati yang berdebar-debar saya melangkah ke tempat Defendan dengan tujuan untuk serahan saman secara kediri dengan sempurna. Dub dab dub dab hati ni berlagu kerisauan. Masa berdepan dengan Defendan ni saya berlagak cool la sampai suara pun keluar tak keluar je. Bila jumpa orang yang dicari alhamdulillah la. Defendan siap sedekah senyuman manis lagi kat saya sebelum saya serah sampul surat kat dia. Setelah dia baca surat perakuan penerimaan (Acknowledge receipt letter), Defendan senyum psiko kat saya. Tak tahu la dia tahu tak saya ni lawyer atau sekadar penyampai saman je. hehehehehehe. Lepas tu, Defendan tanya saya kat mana nak tandatangan dan sempat juga saya maklum tentang tarikh dia kena hadir ke Mahkamah 16hb April, 2013 ni. Sempurna sudah serahan saman saya secara kediri. Balik nanti nak siapkan Afidavit Penyampaian untuk difailkan di Mahkamah esok. Syukur sangat segalanya dipermudahkan walaupun diuji dengan jalan jem pergi dan balik. Masa balik lagi haru terperangkap dalam jem yang lama. Rasa mengantuk sangat-sangat masa tu. Kalau boleh lelap memang saya tidur la dulu. hehehehehe. Lepas hantar abang klien kat Alamanda, Putrajaya saya singgah makan jap. Kemudiannya, saya teruskan perjalanan ke opis. Terbayang-bayang file-file menari-nari atas meja sambil kata "cepatlah siapkan saya". huhuhuhu. Yang syoknya sepanjang perjalanan saya dihidangkan dengan lagu-lagu kegemaran saya je. Karoke la saya sorang-sorang. Alhamdulillah saya selamat sampai di ofis. Mungkin hari ini rezeki saya sebab boleh claim dengan ofis kos perjalanan ke Seremban dan Putrajaya. Inshaallah..

p/s : emmmm teringin nak tengok dia pakai baju melayu warna ungu n kain pelikat warna sedondon..mesti sweet..:)

Tiada ulasan: