Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Selasa, 6 Mac 2012

Daftar Haji

Salam ceria semua,

Pagi ni saya ada satu kesn Pengesahan Cerai di Mahk Rendah Syariah Gombak Timur (Keramat). Orang gelarkan ni Mahkamah artis sebab banyak kes artis kat sini. Ini merupaka kes pertama saya dalam kawasan jajahan Selangor. Punyalah saya cuak tahap gaban tadi. Tiba di Mahkamah pun awal sangat penangan cuak. Dada ni dub dab dub dab je. Mulalah tangan ni gatal je nak mesej kaco orang pepagi ni. Mujurlah jugak ade yang nak melayan dan sanggup teman saya bermesej. Ada akak senior bagi sokongan moral dan luahkan kegeraman hati.hehehehe.Macam-macam hal. Apa-apapun saya ucapkan bebanyak terima kasih kat sahabat saya yang sanggup layan je mesej saya yang berdebar-debar bawa kes pertama di Selangor ni. Best kan bila kita dalam keadaan yang cemas ke sedih ke gembira ke ade je orang bersama-sama kita. Syukur alhamdulillah. Eh..bukan hal ni yang saya nak ceritakan tapi balik dari Mahkamah tadi saya singgah Tabung Haji di Maju Junction dan buat pendaftaran haji. Tahun saya dijangka dapat pergi haji adalah 2047. Mak aiiiii lambat giler tuh. Umur saya dalam lingkungan 62 tahun masa tu. Tu pun kalaulah panjang umur. Tapi takpe jangan panik ye. Saya yakin yang rezeki dan peluang saya menunaikan ibadat haji lebih awal dari tu. Inshaallah.  Sebenarnya dah lama saya nak daftar tapi selalu je kekangan masa. Tadi saya paksa jugak diri pergi dan alhamdulillah selesai satu babak. Lepas ni saya nak pergi umrah dulu dalam masa terdekat ni. Doakan saya ye. Saya begitu teruja untuk ke Tanah Suci lagi bila tengok ramai sangat rombongan orang nak pergi umrah kat KLIA baru-baru ni. Terasa nak terbang je ke sana dan terpanggil-panggil untuk ke sana lagi. Di mata saya selalu je nampak bayangan Kaabah secara langsung seolah-olah saya memenag berada di sana. Mimpi tak payah cakap la. Semoga ada peluang saya ke sana lagi tahun ini. Ameen.

p/s: tak abis-abis berangan berjumpa sahabat saya di pintu King Abdul Aziz, Masjidilharam..poyo kan..;)

2 ulasan:

sufi berkata...

tahun lepas saya daftar haji. tahun 2023 baru boleh pergi. Insya Allah, akan dijemput ke kiblat umat Islam ini.

Ni nak jumpa sape kat pintu King Abdul Aziz? hehehe...memang poyo tahap gaban. hahaha!

Senyuman Manis berkata...

tu la kan..yg perempuan kena ade geng perempuan tiga orang. tapi saya nak pergi haji dengan suami saya la..emmmmm sebelum pergi haji saya akan jumpa dia kat pintu king abdul aziz dulu masa buat umrah...;)