Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Isnin, 5 Mac 2012

Saya Bersedih

Salam semua,

Lama saya tak berceloteh kat blog. Rindunye la nak meluahkan apa yang terbuku di hati. Saya banyak hadiri jemputan kahwin nun jauh di Muar dan di Tanjong Karang. Saya takde mood nak bercerita pasal kenduri kahwin tersebut sebab saya sedang bersedih sekarang ni. Mungkin ini adalah ujian buat saya. Semoga saya tabah dan sabar hadapi semua ni. Doakan saya ye kawan-kawan. Saya sedih sangat bila sahabat saya tidak membalas mesej-mesej saya. Sebelum ni dia tak pernah macam ni. Kenapa ya dengan dia tu. Sakitkah? Ada masalahkah? Saya pun tak tau nak teka. Lebih baik saya husnul dzan dari buruk sangka walaupun persoalan bermain-main di fikiran. Saya doakan dia selamat dan sihat walafiat hendaknya. Baru-baru ni kami bermesej dan dia ada bagitahu yang mak dan kakaknya pergi umrah. Mesej kami terhenti setakat tu je. Saya tanya bila mak dan kakak dia balik Malaysia pun takde respon darinya. Apa-apa pun saya tetap doakan mak dan kakaknya panjang umur, diberi kesihatan yang baik, dipermudahkan segala urusan umrah di Tanah Suci dan dipermudahkan perjalanan pulang ke Malaysia. Tu doa saya setiap kali lepas solat. Kemusykilan saya kenapa dia mendiamkan diri. Kalau saya ada buat salah atau mengguruskan hati dia tanpa sedar saya minta maaf. Semalam saya pergi KLIA teman adik rumah hantar saudaranya nak pergi umrah. Mata saya meliar je pandang sekeliling mana tau terserempak dengan sahabat saya atau ahli keluargannya walaupun saya sebenarnya agak sukar nak cam orang. Tapi kan sampai bila-bila pun saya takkan jumpa dia sebab saya berada di ruangan perlepasan. Dia pastilah menunggu di ruangan ketibaan. Apalah saya ni. Hal remeh pun tak boleh fikir dengan baik. Astaghfirullah..Hari ni pulak saya dikejutkan lagi dengan berita sedih dari kawan baik saya iaitu Nur Zatul Iffah yang keguguran Jumaat lepas. Saya begitu teruja nak tau perkembangan kandungan dia tapi dimaklumkan berita sedih. Bertambahlah kesedihan saya. Saya suka sangat bila tahu seseorang tu mengandung. Saya teruja sangat-sangat. Bila bayi lahir lagi saya suka sebab saya memang sayang kat bayi. Sayang sangat. Segala kesedihan boleh hilang bila saya pandang bayi lalu dukung dan peluk bayi tersebut. Hari ni merupakan ujian kesedihan untuk saya. Pasti ada sesuatu yang menggembirakan nanti. Janji Allah itu pasti. Saya harap saya terus bersabar dan bersabar selamanya. Buat sahabat saya andaikata kamu ingin hubungi saya bila-bila masa pun tiada masalah. Saya sayangkan persahabatan kita yang suci lagi murni ni. Saya pasti akan hargai persahabatan ini. Buat kawan baik saya pula, banyak-banyak bersabar ye. Pasti Allah gantikan cahayamata yang lebih baik untuk kamu. Saya doakan kalian semua sentiasa dalam rahmat dan redha Allah. Ameen..;)

p/s: sibukkan diri dengan mengaji..mudah-mudahan kesedihan berlalu pergi

1 ulasan:

Senyuman Manis berkata...

x sempat nak bersedih lama-lama dah gumbira semula..alhamdulillah..tapi guarau pasal kematian amatlah mendebarkan saya..dia xtau nak gugur jantung saya masa dia buat lawak antarabngsa macam tu..huhuhu