Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Jumaat, 9 Disember 2011

Berdebar Bawa Bos

Salam Jumaat yang penuh barakah semua,

Hari ini pertama kali dalam sajarah saya pergi mahkamah bawa bos. Pemandu bos kena pergi filing dekat Kompleks Mahkamah Persekutuan di Jalan Duta. Saya pun pergi Jalan Duta juga tadi tapi tempat yang berlainan walaupun berdekatan. Cemas dan berdebar juga la saya bila tahu kene bawa bos dan sama-sama pergi mahkamah untuk perbicaraan pagi tadi. Alhamdulillah kami selamat pergi dan selamat balik ke pejabat semula. Lepas hantar bos balik pejabat, saya terus balik rumah hantar my lovely bb whity. Balik kerja nanti nak merayau-rayau. Petang ni mesti jem. Lagipun, saya betul-betul tak larat nak memandu lagi. Emmmmm saya cerita serba ringkas perjalanan ke mahkamah pagi tadi ye. Asalnya saya nak masuk pejabat awal pagi ni tapi sekali terjaga lambat. Masa nak turun panaskan enjin kereta tetiba saya sakit perut pulak. Saya naik semula ke rumah dan melepaskan hajat yang bergelodak. Lepas tu turun semula. Perjalanan saya ke pejabat sungguh damai hari ni. Berkat hari Jumaat kot. Cuma terperangkap jem agak lama kat Jalan Kg. Baru tu. Masuk pejabat jap untuk selesaikan kerja-kerja kemaskini dokumen dan bawa turun fail-fail kerana hari ini perbicaraan bagi dua kes bagi klien yang sama. Saya dan bos bergerak ke mahkamah anggaran jam 9.10 pagi. Sampai mahkamah cukup-cukup masa 9.30 pagi. Dalam perjalanan bos saya nyanyi ucap selamat hari lahir kat saya. Adussss terharulah saya yang tengah memandu tadi. Terima kasih Tuan Haji. Perbicaraan mula agak lambat tadi. Lebih kurang jam 10.30 pagi baru mula bicara dan berakhir pada jam 11.50 pagi. Hari ini perbicaraan agak terhad dan tergesa-gesa memandangkan kaum Adam ade tanggungjawab penting lagi WAJIB ke atas Yang Maha Esa. Perjalanan balik dari mahkamah juga dipermudahkan. Lega saya. Fuhhhhh hilang sudah debaran di hati. Walaupun agak tertekan dengan perbicaraan tadi tapi syukur semua dipermudahkan. Alhamdulillahirabbil a'alamin.

p/s : Perbicaraan klien yang sama juga pada tarikh hari lahir saya tahun lepas. Hari yang sama juga hari Jumaat tapi haribulan berlainan sebab tahun ni awal sehari. Tahun ni pun masih dalam perbicaraan juga, cuma berbeza kes sahaja iaitu soal "hak penjagaan anak". Satu kebetulan pulak. ;)

Tiada ulasan: