Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Isnin, 5 Disember 2011

Ujian Sakit Lagi

Salam,

Ape khabar semua? Hari ni saya baru masuk opis semula setelah cuti Awal Muharam di kampung baru-baru ni. Balik dari kampung saya demam tiba-tiba. tiga hari saya dapat cuti sakit. Sebelum saya balik kampung, adik bilik saya disyaki terkene jangkitan denggi. Semasa saya masih di kampung pula, adik bilik saya masuk wad. Empat hari jugak dia masuk wad. Tapi saya tak sempat nak ziarah dia kat wad sebab sampai dari kampung pagi Rabu tu saya terus demam tiba-tiba. Saya dah rasa tak sedap badan masa tunggu kereta api elektrik kat stesen PWTC tapi saya cuba gagahkan diri untuk sampai ke rumah sewa. Bila sampai je kat rumah sewa saya masuk rumah dalam keadaan menggigil dan terus minum air masak. Rasa dahaga yang teramat sangat pulak. Lepas tu saya terus baring atas toto ungu kesayangan saya dan tidur tanpa tukar baju. Saya berkelubung selimut satu badan sambil peluk bantal-bantal ungu kesayangan saya jugak. Badan saya panas sangat dan saya mengalami sakit dan lenguh-lenguh di seluruh badan. Rasa sakit kat sendi-sendi saya ni. Niat di hati nak pergi klinik nak mintak cuti sakit tapi saya betul-betul tak larat. Nak bangun mandi pon saya tak berdaya. Makan minum langsung tak ade dalam agenda saya sepanjang hari tu. Bila badan saya terlalu panas, saya paksa diri untuk bangun dan mandi. Tak tahan sangat badan rasa panas. Lepas mandi saya jalan-jalan satu rumah dan jenguk kereta saya di parking bawah. Cuaca agak bagus hari tu, lega saya. Nak pergi klinik masih terbantut sebab saya memang tak larat nak jalan sorang-sorang. Pengsan nanti susah saya. Akhirnya saya sambung tidur je. Hari tu saya memang habiskan masa dengan tidur je. Sekali petang tu hujan lebat pulak, siap dengan kilat guruh bermacam rupa. Aduhhhhh..macam mane ni. Saya dah la takut duduk rumah soarang-sorang dalam keadaan macam ni. Ape lagi tudir la jawabnya. Nasib baik saya memang tak berdaya masa tu, jadi mudah la nak tidur tanpa gangguan. Alhamdulillah. Esoknya, saya pergi klinik sebelum pergi ke opis. Kununnya badan dah segar sikit boleh la pergi kerja. Doktor bagi saya cuti sakit sampai hari Jumaat untuk ambil darah. Ayoyoyo..takut la pulak dengan jarum ni. Jenuh la saya pujuk hati malam tu supaya tak takut nak ambil darah. Lepas pergi klinik saya terus pergi opis. Badan masa tu suam-suam kuku je. Tapi sebab ada urusan penting saya kena masuk opis jugak. Hari Jumaat dan hari Sabtu saya kene ambil darah. Dalam sejarah hidup saya, ini la kali pertama saya pergi klinik berturut-turut dan ambil darah lebih dari sekali. Sungguh tragis. Tetiba terlintas di fikiran saya masa tu.."alangkah bagusnya kalau saya mempunyai seseorang tersayang, pasti dia takkan biarkan saya bersendirian sakit. mak ayah jauh di kampung." Bayangkanlah hal macam tu boleh saya fikir..Ntah ape-ape je. Hahahahahahahahahahaha. Malunya saya tau. Apa yang buat saya terharu sangat bila kawan-kawan datang ziarah saya dan bawa sup ketam dan nasi ayam lagi. Selera saya memang kurang sikit masa demam tu. Adik rumah pun masak sup ketam jugak. Sedap la. Tapi makan masa sakit tak seberapa sangat la. jenuh jugak nak habiskan. Sekarang saya dah beransur sembuh dan sihat semula. Inilah ujian sakit saya di awal tahun Hijrah. Alhamdulillah..;)

p/s: Saya akan lebih menghargai kesihatan lepas ni..huhuhu

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kenala cari org tersayang cepat2 nati ada org jaga. xdela mak ayah riso sangat. jgn lupa jaga diri n k'shtan k

senyuman manis berkata...

terima kasih. emmm rasenya org tersayang tu dah ade tapi x muncul je lagi..hehehe..;)

sufi berkata...

betul tu...org tersayang dah ade tu.mmm...mne dia pergi ek.hehehe...

Alhamdulillah, dh sihat kan. Moga kerja dayah berjalan lancar dan dipermudahkan segala urusan =)

senyuman manis berkata...

harap org tersayang tu muncul masa besday saya la..mesti sy epi dpt ucapan besday dr dia..hihihi..opsss terlebih suda ba..alhamdulillah sihat da skang. inshaAllah dipermudahkan segalanya. ameen..;)