Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Jumaat, 30 Disember 2011

Penutup tahun 2011

Salam Jumaat semua,

Lama saya tak membebel dalam blog Senyuman Manis saya ni. Senyum sikit kawan-kawan. hehehe. Hari ini merupakan hari terakhir saya bekerja untuk tahun 2011. Saya rasa kawan-kawan jugak macam tu kan. Hari ini cuaca di KL agak mendung. Alhamdulillah masih dipanjangkan usia untuk terus beribadat dan berbuat baik sesama insan. Sedar tak sedar tirai 2011 hampir ke penghujungnya. Banyak kisah suka duka saya sepanjang tahun 2011 ini. Paling saya bersyukur sangat-sangat apabila tahun ini merupakan tahun rezeki untuk saya. syukur alhamdulillah ya Allah. Banyak kali buat sujud syukur tahun ni. Banyak dapat rezeki yang tidak terduga. Kesabaran saya selama ini dibalas dengan bermacam-macam hikmah yang tak disangkakan. Allah duga kita kerana Dia sayang kita dan ingin berikan kita sesuatu yang berharga untuk kita. Jangan bersedih bila dipilih untuk diuji. Alhamdulillah tak putus-putus meniti kalimah mulia itu dibibir saya sepanjang tahun ini. Apa yang penting saya dapat menggembirakan hati kedua ibu bapa tercinta saya walaupun jasa mereka tak terbalas jika dibandingkan dengan apa yang mereka korbankan semasa membesar, mendidik saya hingga mencapai tahap sekarang. Terima kasih ma dan pa. Orang sayang sangat-sangat ma dan pa. Tanpa ma dan pa, saya tidak mungkin berada di tahap sekarang. Pahit manis yang saya lalui sepanjang tahun 2011 ini banyak memberi pengajaran dan manfaat untuk saya lebih cemerlang, gemilang dan terbilang di tahun-tahun akan datang. Saya lebih tahu siapa saya. Pekakkan telingan dan butakan mata dengan apa yang orang nak kata. Pengalaman sebelum ini membuatkan saya lebih menjadi "hati kering" dalam meniti onak duri kehidupan. Semua itu mematangkan saya dan menjadikan saya lebih tabah, berani, cekal, sabar, optimis dan menghargai peluang yang ada. Saya bertambang gembira dan tumpang bahagia bila tengok orang-orang sekeliling saya gembira dan bahagia. Kegembiraan orang membuatkan saya turut gembira. Saya juga telah memaafkan segala kesalahan orang kat saya dan belajar untuk memberi peluang kedua kat orang. Banyak kena perbaiki diri ni untuk tahun 2012.hehehehe. Moga-moga tahun 2012 nanti adalah tahun jodoh saya pulak. Ish..ish..ish..dah datang penyakit kegatalan saya ni. hahahaha. Emmmm selamat tinggal 2011 dan ahlan wasahlan 2012..Semoga hidup saya dan keluarga saya sentiasa diberkati dan dilindungi di bawah payungan rahmatNya.

p/s: selamat tahun baru 2012/ 1433 H semua..ape azam tahun baru saya ye...(sambil garu-garu kepala)

4 ulasan:

Senyuman Manis berkata...

28/12/2011 baru ni besday mak saya..hepi besday to u ma..luv u so much..muahhhhh

sufi berkata...

mak dayah baca blog ni yea...
selamat tahun baru 2012.
Moga ini adalah tahun jodoh dan biar hilang cepat2 kegatalan dayah tu.hehehe...

Senyuman Manis berkata...

hahahahahahahaha..moga2 masin la kata2 cik sudi ye..amin..kegatalan hanya ditonjolkan dalam blog ni je..kat luar menten sopan..;)

Senyuman Manis berkata...

eh silap taip..cik sufi la..hehehehe