Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Khamis, 20 Oktober 2011

Demam + Ubat

Salam..

semalam saya mc sebab demam. terlupa pulak yang saya mandi ujan sebelum tu masa keluar nak draw duit. balik rumah malam tu terlupa nak mandi dengan segera. sekali bangun pagi semalam badam saya panas. alahai.. baru saya teringat yang saya ni "manja" sikit dengan ujan ni. pantang kena ujan pas tu tak tahan sejuk jawapannya pasti DEMAM. sebab tu la saya tak berapa suka bila tiba musim ujan. ye la kan..saya kan tak tahan sejuk dan pasti DEMAM bila kena hujan. dah la saya ni jenis yang tak suke bawa payung..semalam saya ingat nak pergi klinik tuk dapatkan surat mc tapi ujan la pulak dari petang sampai la ke malam. mujur masa saya masak tengahari tak ujan lagi.siap iron baju lagi kononnya nak ke opis la pas makan. minggu ni kan saya gian nak memasak. tu yang saya masak nasi, tumis sawi dan ayam goreng kunyit ngan bawang besar. memasak dalam keadaan badan menggigil. biasa la kan kalu dah DEMAM dan tinggal sorang2 kat rumah kenalah berdikari. kalu tak sape yang nak masak tuk saya kan kan kan..(ni rase nak cepat2 kawen je..nanti mak mertua boleh tolong masak n jaga saya bila saya sakit..tu pon kalu sakit tetiba masa suami bekerja...hehehe)..ok2 sambung cter saya lagi ek..lepas masak saya mandi dulu sebab badan baru rase cam ok sket..tu yang mandi supaya panas badan ni berkurangan. pas siap mandi baru la saya makan. alhamdulillah syukur ngan rezeki yang ada walaupun demam kenyang juga. sambil makan saya menjeling jugak kat luar sebab langit gelap je. risau saya. dah la saya ni penakut bila duk umah sorang2 masa ujan, ribut, kilat, guruh, petir dan kaum kerabatnya walaupun di siang hari..biasanya walaupun saya dapat surat mc saya tetap akan pergi opis sebab tak sanggup nak duduk rumah sorang2 bila ujan..seram wooo..meremang bulu roma saya tau..tapi semalam saya betul2 tak larat nak pergi opis dengan badan menggigil walaupun pas makan nasi. saya pon ambil keputusan rehat je kat rumah. nak pergi klinik pon tak dapat jugak sebab ujan da turun..ape yang takutkan tu berlaku jugak. dengan kilatnya, bunyi guruhnya dan ujan lebat langit pon gelap semacam je. tapi tuk ubati rasa takut saya baca novel. sempat lagi tu..dalam hati sebenarnya takut gak tapi wat tak layan je la..hehehehe..mujur sekejap je kilat n bunyi guruh..kalu tidak ape ntah nasib saya ni. saya ni rela pergi opis walaupun DEMAM tau.. biar la tak dapat wat keje tapi asalkan bukan keseorangan..ramai2 saya x la takut sangat..

kisah pagi ni pulak..saya baru pergi klinik untuk ambil UBAT..saya ni tak suke makan UBAT la..masa kecik2 dulu selalu kena paksa makan ubat olek mak ayah. adusss lemah betul la..punya la ramai pesakit pagi ni dan doktor pulak datang lambat. elok nak baik DEMAM terus bertambah DEMAM..huhuhu..bila nama saya dipanggil saya pon masuk la dengan muke yang sememeh..DEMAM katekan..bila duduk je doktor terus tegur..demam ye pas tu doktor tu senyum..lembut la suara dia..umur pon da lingkungan bapak2..menyerlah sifat kebapaannya..terubat la rindu kat ayah dalam keadaan sakit ni. dah la doktor pakai kemeja purple..syok la saya tengok sambil senyum2..tadi doktor ambil darah saya..seriau jugak sebab saya ni takut jarum la..sakit tau kene cucuk..doktor kata gula dalam darah saya kurang. memang la sebab saya kurang minum air manis..air masak memang saya tak leh kurang. banyak jugak ceramah sal kesihatan dan anda yang saya dapat tadi. siap dapat macam2 jenis UBAT lagi..macam mane saya nak telan semua UBAT tu..eeeeeeeee..nak cepat sembuh saya telan la jugak. semoga saya cepat sembuh..;)

4 ulasan:

sufi berkata...

Sempat lagi hilang rindu pada ayah yea. Seronok pulak baca cerita dayah ni.

Siap berangan mak mertua jaga pulok tu.hehehe

Syafakillah =)

senyuman manis berkata...

doktor tu mmg bersifat kebapaan sgt2..suara da la lembut..senyum je..saya pulak byk soal td sbb riso asyik demam je..dia jawab sume yg sy tanye siap senyum lg..adusss la..mau x ingat ayah kat kg..hehehehe..berangan mak mertua tu sbb rs sayu bila sakit sorg2..mak jauh kat kg..syukran ya doakan sy..;)

sufi berkata...

Harap2 dapat mertua yang penyayang kat menantu. sentitif sgt dgn hujan ni. hehehe

senyuman manis berkata...

ameen 40x..mertua mesti sayang kat menantu dia sorg ni yg gler2 n senyum sokmo..hahaha..pantang kene ujan mesti demam..ms kecik ok je mandi ujan x hengat dunia..l/Allah pas ni ok ngan ujan..;)