Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Isnin, 17 Oktober 2011

Kekecewaan

Salam..

ari ni saya nak sembang pasal "kekecewaan" dalam hubungan dengan lawan jantina. akhir2 ni saya selalu je berdepan dengan kawan2 yang mengalami kekecewaan dalam percintaan. sedih jugak saya dengar dan lihat air muka kawan2 saya ni. tapi tu semua adalah satu pengalaman n pengajaran terbaik tuk kehidupan mereka. semua yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi. lain orang lain ujiannya. sebenarnya kan..beruntung bagi orang yang mengalami kekecewaan ni. saya juga pernah alami kekecewaan dalam hidup saya..hampir dua tahun saya pujuk hati saya ni tuk kembali normal dan pulih dari kesakita akibat kekecewaan. masa sala lalui kekecewaan ni saya rasa cukup sedih, rendah diri, malu dan segala macam perasaan negatif. tapi mujur la saya berjaya mengatasi perasaan negatif tu kepada pemikiran optimis dengan apa yang berlaku dalam hidup saya ni. alhamdulillah saya semakin pulih dan terus pulih dari kekecewaan. kekecewaan tersebut banyak mengajar saya erti kematangan, kesabaran, kekeluargaan, persahabatan, kepercayaan dan macam2 la. syukur saya insan terpilih yang diuji sedemikian. sekarang saya dah dapat apa yang saya impikan. alhamdulillah syukur sangat2..saya jadi lebih matang dan dewasa selepas kekecewaan tersebut..tapi kan..kadang2 rasa rindu bertandang juga kat hati ni..rindu kat orang pernah buat saya kecewa dulu.poyo kan saya ni..hehehe..rindu je sebab pernah baik dengan dia kan..papepon saya harap kawan2 saya kat luar sana sabar dan tabah hadapi kekecewaan ye..Allah sengaja temukan kita dengan orang yang salah sebab nak kita lebih hargai diri sendiri..optimis ye dan jangan sedih2 lagi tau..saya doakan kamu semua akan temui kebahagiaan pas ni..jhidup mesti diteruskan..;)

p/s: awak ape khabar skang ye?nnt sy blanje awak eskrem ek..hehehe

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ingatla sehingga kamu lupa.. sebab nak lupakan tu mmg susah. nak ingat tu pahit. biar jela dia dlm ingatan sehingga satu saat da lupa terlupa terus pasal tu

senyuman manis berkata...

dia tetap dlm ingatan saya..

Tanpa Nama berkata...

alah su tau sapa...dayah kan?hahaha

senyuman manis berkata...

hehehehehe..bijak su..;)