Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Isnin, 31 Oktober 2011

Minggu Sedih Sedunia

Salam...

ari ni saya nak kongsi beberapa peristiwa yang berlaku minggu lepas. semua ni takde kena-mengena dengan saya tau. cuma cerita2 org2 sekeliling saya je. emmm macam mana nak mula ni..hari jumaat baru ni saya ade kes dekat Muar, Johor. masa kat mahkamah kan ade la sorang lawyer syarie tegur saya. entah macam mana bila saya tanya kenapa muke sedih je. dia terus jawab memang tengah bersedih. dah tiga bulan macam ni. saya da dapat teka apa masalah dia. lepas tu kan saya memang tak sangka dia boleh nak cerita kisah SEDIH dia tu. saya pun bersimpati jugak. dia pun tak tau kenapa dia boleh nak bercerita dengan saya kisah tu. sebagai seorang sahabat saya boleh meringankan beban keSEDIHan dia dengan kata2 semangat dan motivasi. soal perasaan ni cukup pedih bila berdepan dengan kisah SEDIH. kisah kedua pulak apabila seorang kawan saya sedang bersedih juga sehinggalah dia membawa diri ke Melaka untuk tenangkan hati. saya dapat agak yang dia ni memang tengah bersedih bila tengok air mukanya dalam facebook. entah macam mana la saya tergerak hati nak mesej dia tanya ade kat mana. bila dia gtau ade kat Melaka sebab nak tenangkan fikiran terus saya tau dia memang sedang berSEDIH skang. saya suruh dia rehatkan minda dan tenangkan jiwa. saya juga doakan dia tabah hadapi ujian keSEDIHan tersebut. memang dia moral down sket la masa tu. mesti dia tak sangka kan saya selalu hadir bila dia sedih. saya seolah-olah dapat rasa bila dia dalam leSEDIHan tau. pelik kan.. kisah ketiga pulak bila saya berjumpa akak senior saya merangkap rakan serumah dulu sebabnya saya tumpang tido rumah dia. bila saya sampai JB, dia jemput saya kat stesen bus Larkin. pas tu dia pon bercter la kisah SEDIH dia. cter SEDIH lagi...kesian la kat akak ni. baru putus dengan bofren dia. banyak2 sabar ye kak. sepanjang hujung minggu lepas saya memang cuba sedaya upaya saya untuk menceriakan hati akak ni dan juga sahabat2 saya yang berSEDIH. ade sorang lagi akak yang turut berSEDIH dengan bofren dia. saya pon luangkan masa untuk akak tu jugak supuya akak tu tak rase keseorangan dan berSEDIH lagi. saya tak tau la kan kenapa saya cepat respon kalau org2 sekeliling saya berSEDIH. pas tu diorang pulak mudah nak bercter dan berkongsi kisah SEDIH msg2 kat saya. mungkin saya membawa aura ceria, epi dan gembira kot. saya kan dah tak nak sedih2 lagi skang. pape yang berlaku hidup mesti diteruskan..jangan layan keSEDIHan lama2. semoga insan2 yang berSEDIH akan kembali ceria selepas ini..;)

2 ulasan:

sufi berkata...

Alhamdulillah...
ada juga dayahcomey. dapat jugak luahkan perasaan. air muka dayah memang ceria. kalau dayah sedih mesti pelik kan.
Bila kita hilangkan kesedihan orang lain, moga menghantar org lain untuk hilangkan kesedihan kita. Insya Allah ^_^

senyum sokmo berkata...

hihihi..sy penat bersedih sebelum ni.skang ms untuk sy bergembira..yahooo..senyum sokmo ek..semanis senyuman saya..hehehe..;)