Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Rabu, 15 Februari 2012

Damai Dalam Jem

Salam semua,

Permulaan hari saya pagi ini sungguh ceria. Selesai solat Subuh saya bertolak pulang ke rumah sewa saya di Kl. Semalam saya bermalam di USJ 1, Subang Jaya rumah kakak serumah dulu. Saya balik kerja lewat semalam kira-kira jam 9.00 malam. Saya terus ke Subang Jaya kononnya nak sambung buat soalan perbicaraan bagi kes "Kembali Taat" pada Isnin minggu depan. Sapa sana pun dah lewat dan saya menonton cerita seram dan makan malam dulu. Kak Nani belikan bihun sup kegemaran saya. Macam tau-tau je saya terasa nak makan sup.hehehehehe. Lupakan hal semalam. Cerita pagi ini lagi menarik. Saya bergerak pulang dari rumah Kak Nani jam 6.30 pagi dan lalaun di jalan raya agak perlahan kerana saya terpaksa lalui jem bermula di USJ lagi. Walau bagaimanapun, perjalanan pagi ini sungguh mendamaikan jiwa saya. Nak tahu kenapa, cuba teka? Salahlah. Sepanjang perjalanan saya dengar bacaan mathurat kubra dua kali. Jem agak teruk pagi ini dan saya mengambil masa selama satu jam untuk sampai Vista Angkasa. Alhamdulillah jiwa saya diresap dengan alunan bacaan mathurat yang sungguh menyentuh perasaan. Saya tak jiwang pagi-pagi ek. Cuma nak kongsi rasa je sebab saya rasa tenang dan damai. Saya pun ikut sama membaca mathurat kubra tersebut. Selama ni saya hanya baca yang sughra je. Tak sangka pulak yang kubra ni tak la ambil masa yang lama. Tak rugi saya beli cd ni masa tunggu bus nak ke Muar di TBS dulu. Dari semalam lagi saya pasang cd ni. Perjalanan satu jam saya rasa sekejap je dan dipermudahkan saya memandu pagi ni. Sahabat saya yang merupakan seorang ustazah pernah bagitau saya yang ayat-ayat mathurat ni sebagai pelindung daripada ilmu sihir. Bila saya membaca artikel pasal tu memang diakui betul sebab dinyatakan surah-surah yang disarankan untuk diamal sebagai pendinding ada dalam mathurat ni. Yang paling menarik dibacakan juga doa Rabitah di penghujungnya untuk menghubungkan kasih sayang. Anda semua cubalah juga amalkan mathurat ni tak kisahlah sughra ataupun kubra. InshaAllah kita semua sentiasa dalam lindunganNya. ;)

p/s: tau tak sebelum tidur saya sempat membuat kira-kira berkaitan jodoh melalui kedah pengiraan tarikh lahir. seronok sekali sekala mengira. 2012 macam tahun gembira dan jodoh saya je..berangan la..hahahaha

Tiada ulasan: