Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Rabu, 10 April 2013

Bertemu dalam KeUNGUan

As salam,

Saya hampir-hampir terlupa hari ni saya ada janji temu nak makan tengahari dengan sorang adik ni. Nama dia Ikin. Nasib baik dia mesej ingatkan saya jadi ke tak nak lunch sama-sama. Pagi-pagi lagi saya dah berkejar ke MRS GT (Keramat) untuk membaca wakalah perlantikan Peguam Syarie bagi kes Cerai 47. hehehehehe kes baru ni. Harap bos tak kacau la kerja dan rezeki saya kali ni. Tapi kalau bukan rezeki saya tak pe la sebab saya redha je. Pasti ada rezeki lain untuk saya. Optimis. Berbalik pada kisah temu janji saya dengan Ikin, betapa kuatnya ukhuwah di antara kami sehingga sewaktu berjumpa tadi kami memakai baju warna UNGU kegemaran saya. Apa lagi kami duk gelak ketawa la di tangga stesen monoril Medan Tuanku. Macam janji je kan. Tapi sebenarnya itu semua hanyalah satu kebetulan. Kalau ikut kajian psikologi hari Rabu sesuai berpakaian warna UNGU atau merah jambu. Warna pakaian akan mempengaruhi mood dan kerja kita. Tak caye ke? Percaya laaaaa..Hai dah nyanyi pulak lagu Siti. Dah la hujan lebat sekarang ni. OPppppppssssss. hehehehehe. Akhirnya kami makan di tempat yang Ikin cadangkan iaitu di sebuah kedai makan di kawasan Chow Kit. Saya ikut je la selera mak buyung. Tak sampai hati pulak nak menolak. Alhamdulillah bila kedai makan tu buka. Syukur ya Allah. Saya tengok Ikin makan dengan penuh berselera. Almaklumlah mak buyung kan. hehehehehe. Oh ye saya nak ceritakan serba sedikit tentang sejarah pertemuan kami. Sebenarnya kami berjumpa secara tak sengaja di stesen komuter Kuala Lumpur pada tahun 2010 kalau tak silap saya la. Sewaktu kami sama-sama terperangkap tren delay. Sejam lebih kami bertapa di stesen tersebut sehinggalah saya ajak Ikin ni berjalan ke perhentian bus di Pasar Seni. Kami mengambil keputusan untuk balik Shah Alam naik bus je. Masa tu saya masih bekerja di Shah Alam. Ikin pula masa tu masih belajar di KLMU. Kami berkenalan secara tak sengaja tapi kemanisannya kami masih berhubung dan baik sehingga hari ini. Begitu indah aturan pertemuan yang Allah recanakan. Alhamdulillah. Syukur. Ikin kahwin pun dia masih ingat nak jemput saya dan saya dengan lapang dada menghadiri hari bahagia dia. Sekarang Ikin dan mengandung dan bergelar mum to be akhir Ogos tahun ini. Semoga dipermudahkan segalanya dan baby serta ibunya sihat walafiat...Tetiba terfikir kenapa adik-adik lelaki mahupun perempuan selalu nak dekati saya dan baik dengan saya sehingga sekarang?Muda-muda pulak tu. Eeeemmmmmmmmm..

p/s : hari ni besday my lovely pa. SELAMAT HARI LAHIR PA..:)
       hari ni jugak Cikna, Pokman n adik Mat balik dari Mekah..


Tiada ulasan: