Selamat Datang ke Senyuman Manis

http://www.emocutez.com

Ahad, 7 April 2013

Bulu Mata Jatuh

As salam,

Sahabat baik saya tegur kata saya rajin update blog Senyuman Manis sekarang ni. Tetiba saya rasa terlampau rajin nak kongsi macam-maca cerita dan pengalaman hidup dua tiga menjak ni. Mungkin untuk menajamkan lagi hasil penulisan yang sempoi dan bersahaja saya ni. Ada kala saya suka kongsi pengalaman kerja di mana kes-kes yang saya bawa dan juga kisah realiti kejadian di Mahkamah Syariah supaya anda semua tak lah meletakkan persepsi yang antagonis tentang Mahkamah Syariah kesayangan saya. Benarlah prinsip kami sebagai pengamal undang-undang Syariah "meletakkan hak kepada yang berhak". Setuju???? Sori la ye berkobar-kobar pulak bercakap pasal undang-undang sebab saya sekarang tengah ralit menyiapkan hujah bagi kes Kembali Taat tetiba rasa tak selesa kat mata ni. Bila saya tengok kat cermin ajaib saya ni rupa-rupanya bulu mata jatuh kat mata kiri. Nasib bulu mata tu nak keluar. Dah la hujan ni nanti bertambah haru saya nak drive balik rumah sewa. Alhamdulillah sekarang mata saya dah ok. Berbalik pada tajuk di atas saya yakin dan pasti anda semua pun banyak kali hadapi bulu mata jatuh dalam mata kan? Orang tua-tua kata (sape yang kata tu saya tak pasti la) kalau bulu mata jatuh sebab ada orang rindu kita. Betul ke? Dalam fikiran saya ni ade je perkara yang nak dipertikaikan. hehehehe. Antara percaya atau tak sejak akhir-akhir ni bulu mata saya makin lebat pulak gugur tanpa dipinta. Andai benar ade yang merindui saya simpan la rasa rindu tu dalam hati kemas-kemas. Tak pun sedekah la al-Fatihah pada saya supaya saya diberi kesejahteraan hidup dan berada dalam rahmatNya selalu sebagaimana yang saya selalu buat bila rindu kat orang termasuklah mak ayah saya tau. Kesian la kat saya ni kalau hari-hari bulu mata saya jatuh pasti semakin nipis bulu mata saya ni. Nanti saya segan nak pakai contact lense. Kasihanilah daku. Emmmmmmmmmm..betul ke ade orang rindu saya? Persoalan yang timbul ni sukar saya nak jawab. Entah sape la yang nak rindu saya kan. Tapi kalau betul syukur alhamdulillah di atas ingatan kalian. Jangan lupa sedekah al-Fatihah untuk saya ye. Apa...ingat al-Fatihah tu untuk orang yang dah meninggal je ke? Tau tak kita digalakkan untuk sedekah al-Fatihah untuk ibu bapa kita setiap pagi. Bila kita sentiasa doakan untuk ibu bapa tak putus rezeki untuk kita. Berbaktilah selagi mak ayah masih bernyawa. Kalau sesiapa ada maklumat pasal bulu mata jatuh sebab orang rindu pohon kongsi bersama-sama saya ye. Nak tau jugak dari sumber mana datang hal ni. hehehehehehe.

p/s ; baru je basuh kereta tadi tetiba hujan pulak...waaaaaaaa..kesian baby putih ibu..

2 ulasan:

Eja berkata...

sy la rindukan awaok.. lama x chat. Rindu!!!

Senyuman Manis berkata...

hehehehehe..saya agak bz akhir2 ni..selalu keje luar..miss u too..;)